Type: Terapeut

Kategori: Præstationsangst

Kort beskrivelse: Jonathan går i 8. klasse og skal i socialpraktik på en handikapskole. Han har ikke selv ønsket en handikapskole. Jonathan har ikke gået i klassen så længe og han skal være sammen med to drenge fra klassen, han ikke kender særlig godt. Han føler sig utryg ved situationen.

Behandling: Jonathans ubehag er på 6, men han har ingen fysisk følt følelse.
Vi snakker rundt om, hvorfor han føler ubehag ved denne praktik, mens jeg vender hans batterier. Han siger han er lidt bange for de handikappede, de savler, siger lyde og er utilregnelige. Imens vender jeg hans batterier.
Jeg spørg ind til, hvad det værste er og vi kommer frem til sætningen: ”Selv om jeg føler mig utryg og bange, så elsker og acceptere jeg mig selv”.
Jeg banker en fuld sekvens på sætningen.
SUD er stadig på 6.
Jonathan er bange for at gøre noget galt og få skæld ud og skyld.
Jeg banker en fuld sekvens på: ”Selv om jeg får skyld, så elsker jeg og acceptere mig selv”.
SUD er nu på 3.
Jonathan er utryg ved, at han intet ved om handikapområdet.
Jeg banker en fuld sekvens på sætningen: ”Selv om jeg ikke kender noget til handikapområdet og føler mig dum, så elsker og accepterer jeg mig selv”?
SUD er stadig på 3.
Han er bange for det bliver akavet med de to drenge.
Jeg banker en fuld sekvens på sætningen: ” Selv om jeg føler mig udenfor, så elsker og accepterer jeg mig selv”.
SUD er nu på 2

Jeg laver en gulv-til-loft øjenrulning.
Jeg beder Jonathan forestille sig, at han er på handikapskolen sammen med de to drenge, han ikke kender særlig godt. Jeg spørger ham, hvordan han har det med situationen.

Han har det fint og afslappet med situationen.

Resultat: Han tænker, det skal nok skal gå helt godt. SUD er på 0.

 
Category

2022 © Copyright | IFPF ApS | Ålborgvej 12, 4793 Bogø By | Tlf + 45 70 278 288 | kontor@mygind.dk | CVR/SE nr. 42220396