Type: Terapeut

Kategori: Allergi

Kort beskrivelse: Allergi

Beskrivelse af problem: Karin vil gerne have hjælp for sin katteallergi. Hun ved hvordan TFT foregår og hvad det muligvis kan påvirke og afhjælpe.

Behandling: Selvom Karin kæler inderligt med sin kærestes kat,udløser det ikke nogen allergi! Det er ærgeligt synes jeg, nu hvor jeg er kommet på besøg for det samme. Vi taler om dig og dat mens vi venter. K vil gerne have børn nu. Vi taler om gode vitaminer og hun fortæller at hun har svært ved at synke piller. Jeg spørger om hun har lyst til at få hjælp for det og tænker at der kan være sammenhæng i synkebesvær, vejrtrækning, hosteanfald og allergi.
Begynder roligt at banke hendes håndkant og masserer lymfepunktet. Jeg ber´hende fortælle om en situation hvor hun har haft svært ved at synke og mens hun fortæller banker jeg langsomt punktet for langtidshukommelse. Jeg ser på uret og ber´hende mærke på sin hals når hun fortæller. Hun kan ikke mærke SUD nu, men den gang var den nok 9. Jeg banker traumesekvens. Hun blusser irriteret op og fortæller at hun ikke kan koncentrerer sig når jeg banker! Jeg tøver en brøkdel af et sekund og tænker, at jeg ikke har givet hende ro og tid nok, men da hun giver udtryk for, at hun er vred over den følelse af skam hun havde, begynder jeg på sandwichsekvensen: Selvom jeg skammer mig, så elsker osv.
Jeg er lidt rystet over hendes modstand og vrede "Nej jeg gør ej, jeg vil ikke, alle er så dumme" Jeg bankere ydersiden af øjet og kravebenet og gentager hendes udbrud. Jeg banker lillefinger og kraveben og gentager hendes udbrud. Vi begynder at le, jeg spørger til halsen, den kan hun ikke mærke! SUD = 0. Hun husker en episode som lille pige: Hun er "helt forkert" - altid! Jeg begynder sandwichsekvensen, selvom jeg ikke hører til elsker osv.. Det kan hun godt nu, men det passer hende ikke at lave 9 punkt - hun føler sig dum, men gør det alligevel, det banker jeg på, "hun er forkert" og andre "svenske gloser". Det er min oplevelse at hun giver slip og siger hvad hun føler. Hun kan ikke mærke sin hals - SUD = O.
K er forgrædt og træt. Jeg ber´voksen Karin om at holde om den lille Karin på 10 år, som hun har fortalt om. Hun vugger hende til hun er helt rolig. Vi laver GTL.

Resultat: Jeg mener, at K kan bruge det hun har "fået". Hun har arbejdet for det og ved, at jeg skal bruge hendes tilbagemelding.

 
Category

2022 © Copyright | IFPF ApS | Ålborgvej 12, 4793 Bogø By | Tlf + 45 70 278 288 | kontor@mygind.dk | CVR/SE nr. 42220396