Type: Terapeut

Kategori: Traumer

Kort beskrivelse: Tristan blev i de små klasser konstateret ordblind. Det går ham på. Men under tapping viser det sig, at det er er det at føle sig anderledes ift. til sine kammerater, der fylder mest.

Behandling: Tristan 13 år. Ordblindhed.
Starter med at drikke lidt vand og vende batterier. Banker på håndkant og lymfepunkter under vores indledende snak.
Snak om hvornår han blev konstateret ordblindhed.
-Hvornår blev du konstateret ordblind?
T: I 3. klasse.
-Hvordan havde du det med det?
T: Det var ok. Men testen var ikke sjov.
(Det viser sig at det er der traumet ligger i testningssituationen.)
-Hvorfor var det ikke sjovt?
T: Jeg var træt og ikke rigtig på.
-Hvad gjorde det, at du var træt?
T: At testen ikke gik godt.
Tristan har derfor sin tvivl om han virkelig er ordblind pga., at han var træt i testningsøjeblikket.
T: Jeg ville gerne tage den om igen.
-Hvorfor det?
T: Jeg ville godt lave det samme som de andre. Jeg skulle ikke lave det samme som de andre.
-Ikke lave det samme som de andre?
T: Jeg skulle lave andre opgaver.
SUD 4, når han tænker på det. SUD går på dengang, i dag er han ikke udfordret på dette.
Banker 1 gang traume, mens han mærker efter i kroppen.
Hvad føler du?
T: Jeg føler det er skamfuldt, skammet ud. De andre grinede, det var flovt.
Vi finder en sætning: Selvom det er flovt at blive skammet ud, er jeg god nok. Banker fuld sekvens 1 gang. SUD 3.
-Hvordan har du nu?
T: Tænker på min dansklærer. Hende der sagde, at jeg skulle lave noget andet.
-Hvordan er SUD, når du tænker på hende i den sammenhæng?
T: 4.
Banker 1 fuldsekvens stadig med sætningen: Selvom det er flovt at blive skammet ud, er jeg god nok. Efter 1 omgang SUD 3.
-Hvordan har du det nu?
T: Bedre.
Hvordan bedre?
T: Ikke så slemt mere at tænke på det.
Vi banker endnu 1 omgang med samme sætning. SUD nu på 2.
-Hvordan har du det nu?
T: Okay.
- Vil du virkelig gerne af med den følelse? For det må da være dejligt at skulle det samme som de andre og føle sig flov, grint af og kigget på.
T: Selvfølgelig godt ikke at skulle lave det samme som de andre børn. Men følte sig udenfor og ville være som de andre.
Banker nu 1 gang traume, da han mærker noget i kroppen. Mens jeg banker tænker han på det og mærker følelse.
SUD 1.
-Tænk på det igen mærk. Mærk at du er som de andre.
Banker 1 gang traume igen. Bruger flere dybe vejrtrækninger.
SUD 0. Han bliver mere træt og afslappet i kroppen.
Spørger om der er ro i hovedet, om han føler sig let i kroppen og fred/varme i hjertet.
Det gør han.
Banker 1 gang traume mere for hvert sted hoved, krop og hjerte, mens Tristan forestiller sig hvidt lys til hvert sted. Da det er gjort, sender han hvidt lys ud så laaaangt han kan.
Slutter af med 3 minutter på mirakelpunktet.
Går træt og afslappet hjem.

Resultat: Går træt og afslappet hjem.
Det at føle sig skammet ud fylder ikke mere.

 
Category

2022 © Copyright | IFPF ApS | Ålborgvej 12, 4793 Bogø By | Tlf + 45 70 278 288 | kontor@mygind.dk | CVR/SE nr. 42220396