Type: Klient
Kategori: Andet
Kort beskrivelse: Andet - Skolen
Beskrivelse af problem: Vores søn ville ikke i skole
Behandling: Tanke Felt Terapi hos Niels Gyldenkærne
Vores søn, som nu går i 7. klasse har igennem flere år haft stadig sværere ved at overskue dagligdagen med skolegang og lektier m.m.
Problemet havde efterhånden langt oversteget, hvad man kan kategorisere som almindelig skoletræthed. Hver eneste morgen var en kamp for at overbevise ham om nødvendigheden af at skulle i skole. Når han så om eftermiddagen kom hjem fra skole, startede en ny kamp vedr. lektielæsning.
Problemet vedr. lektielæsning var ikke udslag af almindelig dovenskab. Lektielæsning kunne simpelthen være uoverskueligt, selvom det eksempelvis kun drejede sig om to regneopgaver, der kunne løses på 10 minutter.
Dette, at lektierne i hans øjne var uoverskuelige, havde så en uheldig selvforstærkende virkning – nemlig at der først skulle gennemføres en større diskussion vedr. om lektierne skulle laves, hvorvidt de overhovedet kunne løses, hvorvidt han på nogen måde ville være i stand til at løse dem. Derved blev de 10 minutter skønnet lektier til 2 timers diskussion. Han havde det store problem, at han på forhånd dømte alt til at være umuligt, kedeligt og uudholdeligt (det være sig skolearbejde og mange andre aktiviteter, han evt. skulle deltage i).
Ovennævnte resulterede i, at en stor del af vores dagligdag drejede sig om diskussioner vedr. hans skolegang.
Vi har så haft diverse møder med skole og skolepsykolog uden nogen virkning.
Vi var nået dertil, at diskussionen om hvorvidt lykkepiller evt. kunne hjælpe var oppe at vende. Hjemmeundervisning blev også overvejet som en mulig løsning, da vi så en annonce vedr. TFT hos Niels Gyldenkærne. Vi blev enige om at forsøge denne behandlingsform, da intet efterhånden kunne gøre situationen værre.
Vi mener, vi igennem meget få behandlinger hos Niels Gyldenkærne har stiftet bekendskab med et før ukendt værktøj, som kan hjælpe vores søn. Virkningen var helt klar og tydelig. Vi skal nu blot have ham til at forstå at bruge dette hjælpemiddel selv.
Tina Havsager
Resultat: N/A