Type: Terapeut

Kategori: Læse/skriveproblemer

Kort beskrivelse: Præstations angst ved skriftlig eksamen. Han skal til skriftlig prøve om 5 dage. SUD 8

Behandling: Der bankes på håndkant og masseres på lymfe pkt. mens der tales om problemet. Han har fået konstateret ordblindhed og har de seneste gange han har afleveret skriftlige opgaver, selv haft en følelse af at det var super godt. Men karakteren og tilbagemeldingen var ikke god og matchede slet ikke hans egen fornemmelse.
Det viser sig, at det han synes er det værste, er skuffelsen og at vurdere så meget forkert og blive misforstået.
Der bliver banket på sætningen ”Selv om jeg skuffer mig selv –” og ”Selv om jeg bliver misforstået – ”
Den fulde sekvens bliver brugt. Han reagerer godt på øjenrulning – han mærker at det letter.

Resultat: Han beskriver at han er træt og føler at han har magneter i skoene. Det er en behagelig følelse.
Han gives øvelser med hjem, som han kan bruge både før og under eksamenerne (de skriftlige).
Det var en behandling på ca. 1 – 2 timer. Ugen efter er han til eksamen, han har følelse af at det er gået godt og han følte sig rolig i eksamen. Og da han flere uger senere får karakteren – bliver han glad. Følelsen og resultatet, hænger sammen ? De resterende eksamener går ligeledes godt.
N. var meget hurtigt i følelsen og han reagerede med samme – Som behandler var jeg spændt på resultatet, netop fordi han hurtigt kom i nul.

 
Category

2022 © Copyright | IFPF ApS | Ålborgvej 12, 4793 Bogø By | Tlf + 45 70 278 288 | kontor@mygind.dk | CVR/SE nr. 42220396